Nieuwe Mediatheek op het Noordik!

Gepubliceerd op: 26 september 2024 11:12

Tijdens de Boekenweek van Jongeren is op CSG Het Noordik in Vriezenveen een gloednieuwe mediatheek geopend. Deze mediatheek is tot stand gekomen door een mooie samenwerking tussen Bibliotheek Twenterand en Het Noordik. Het doel van de mediatheek is om leerlingen te stimuleren meer leesplezier te ervaren en hen te helpen hun lees- en schrijfvaardigheden te verbeteren.

De opening werd feestelijk gevierd met een inspirerende workshop van dichter en columnist Delia Bremer. Daarnaast heeft de school een grote selectie nieuwe boeken aangeschaft, waarbij de leerlingen zelf mochten helpen bij het uitkiezen van titels die hen aanspreken. Hiermee wordt lezen leuker en toegankelijker voor iedereen.

Het Noordik werkt nauw samen met een leesconsulent van de bibliotheek om gedurende het schooljaar diverse leesactiviteiten te organiseren. Zo vond er vorig jaar al een succesvolle schrijversdag plaats, en ook dit jaar kunnen leerlingen rekenen op inspirerende programma’s die het leesplezier verder zullen vergroten.
De nieuwe mediatheek biedt veel boeken en een plek waar leerlingen kunnen ontspannen en zich verder kunnen verdiepen in de wereld van literatuur. Hiermee hoopt Het Noordik een stevige basis te leggen voor betere leesvaardigheden en een groeiende liefde voor boeken.