Binnenkort makkelijker inloggen voor bibliotheekdiensten

Gepubliceerd op: 17 juni 2024 09:46

Goed nieuws! Binnenkort kun je op één manier, met één account inloggen voor alle diensten van de Bibliotheek. Of je nu een boek wil reserveren of een e-book wil lenen.

Eén account voor de Bibliotheek

Op 24 juni 2024 vindt er een wijziging plaats in het inlogsysteem van de Bibliotheek. Alle bibliotheken gaan samenwerken met één inlogsysteem. Je kunt met jouw account straks inloggen bij de Bibliotheek Twenterand (in Mijn Bibliotheekaccount en de Wise-app), maar ook bij de Online Bibliotheek. Je hebt dan nog maar één gebruikersnaam en één wachtwoord nodig.

Wat betekent dit voor jou?

Het enige wat je hoeft te doen is na de overgang opnieuw inloggen, via de app of de website van de bibliotheek. Gebruik je gebruikersnaam en je wachtwoord zoals altijd.

Mocht je aparte inloggegevens hebben voor de online Bibliotheek of andere diensten, dan kun je die vanaf nu gewoon vergeten.

Ben je je wachtwoord vergeten?
Geen probleem. Je kunt die eenvoudig opnieuw instellen op het nieuwe inlogscherm.

Wil je meer weten?
Ga dan naar bibliotheek.nl/hulp-bij-inloggen

Veelgestelde vragen

Wij kunnen ons voorstellen dat je vragen hebt over het gebruik van jouw account. Daarom hebben wij hieronder de veelgestelde vragen op een rijtje gezet.

Moet ik iets doen voor deze wijziging?

Je hoeft zelf niets te doen, behalve wanneer het zover is eenmalig opnieuw inloggen.

Hoe kan ik mijn gebruikersnaam opvragen?

Je kunt jouw gebruikersnaam opvragen via de website van de bibliotheek.nl, dit is het landelijke systeem. Als je je je wachtwoord bent vergeten, kun je die hier ook opnieuw aanvragen. Meer informatie vind je op bibliotheek.nl/hulp-bij-inloggen.html

Heb je meer hulp nodig? Onze medewerkers kunnen in het systeem zien welk e-mailadres en welke gebruikersnaam bij jouw account horen.
Bel ons gerust of kom langs, we helpen je graag verder.

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?

Geen zorgen, dat kan iedereen gebeuren! Klik hier om een nieuw wachtwoord aanmaken.
Je wordt doorgestuurd naar de website van de Koninklijke Bibliotheek.

Meer vragen of kom je er niet uit?

Bel of mail ons gerust. We helpen je graag!
Langskomen mag natuurlijk ook.