Resultaat 1 - 10 (van 18)

• Vacature Vestigingcoördinator Bekijk details

5 september 2024

Samen met je collega’s ben je verantwoordelijk voor het reilen en zeilen in de bibliotheek in Vroomshoop en eventueel nog een andere vestiging. Als verbinder en organisator zorg jij er voor dat de front office en de uitleen op locatie goed verloopt. De kern van je werk is dat je zorgt dat de vestigingen een warme plek zijn waar mensen zich welkom voelen en waar er van alles wordt georganiseerd.

• Een avond met Tommy Wierenga Bekijk details

5 september 2024

Samen een goed boek lezen – dat brengt gesprekken op gang en verbindt mensen. En als iederéén hetzelfde boek leest, wil je dat niet missen! Joe Speedboot van Tommy Wieringa is in november 2024 het boek van Heel Nederland Leest. De Bibliotheek geeft dan het boek gratis aan haar leden cadeau (ook in grote letter-uitvoering).

• Samen verder, samen (leren) leren! Bekijk details

4 september 2024

De Week van Lezen en Schrijven begint op Wereldalfabetiseringsdag. Dat is dit jaar op zondag 8 september. Samen met partners uit het hele land vragen we tot en met 15 september extra aandacht voor laaggeletterdheid.

• Succesvolle Boekenverkoop door de Bibliotheek op de Boerenmarkt en Hammer Brinkdagen! Bekijk details

29 augustus 2024

De bibliotheek kijkt terug op een geslaagde boekenverkoop tijdens de Boerenmarkt en de Hammer Brinkdagen. Dankzij het enthousiaste publiek en het mooie weer hebben we veel boeken een nieuw thuis kunnen geven en tegelijkertijd de bibliotheek gesteund. We willen iedereen bedanken die langs is gekomen en een boek heeft gekocht. We hopen jullie de volgende keer weer te zien!

• Ontdekjebieb special Bekijk details

26 juni 2024

Hoera! De ontdekjebieb-special is er! Deze vrolijke krant is gemaakt in samenwerking met Kidsweek, en laat aan alle kinderen van 8 tot 12 jaar zien wat er allemaal te ontdekken valt in de bieb.

• Openingstijden in de zomervakantie Bekijk details

21 juni 2024

Tijdens de zomervakantie zijn er gewijzigde openingstijden bij de vestigingen van Bibliotheek Twenterand.

• Binnenkort makkelijker inloggen voor bibliotheekdiensten Bekijk details

17 juni 2024

Goed nieuws! Binnenkort kun je op één manier, met één account inloggen voor alle diensten van de Bibliotheek. Of je nu een boek wil reserveren of een e-book wil lenen.

• Spionnen Expeditie BiebBoys! Bekijk details

31 mei 2024

De BiebBoys zijn terug! Dit jaar gaan de BiebBoys op spionnen expeditie. De grootste vijand van de BiebBoys, de Antilezer, laat namelijk met zijn nieuwe uitvinding boeken verdwijnen. Het is aan de BiebBoys om dit te stoppen. Help jij de BiebBoys om de Antilezer te verslaan?

• Vakantielezen Bekijk details

31 mei 2024

Ga deze zomer mee op reis!

• SCOOR EEN BOEK! Eindscore bekend! Bekijk details

17 mei 2024

In de afgelopen 8 weken hebben ruim 300 kinderen van verschillende basisscholen in de gemeente Twenterand heel veel leeskilometers gemaakt. Bij het leesproject Scoor een Boek! werkt BibliotheekTwenterand samen met Heracles Almelo en de basisscholen.

Paginanavigatie